JDM , yani uzun yazılımıyla ''Japanese Domestic Market''.
japon pazarı için üretilmiş, diğer ülkelere satılmış olan modellerden farklılıklar gösterdiği anlamına gelir. Bazı araçlar için ; J-Spec vs. gibi modeller vardır.
Jdm , Usdm gibi farklılıklar da bunları belirtir. yani her beyaz , kocaman intercoolerı ı olan yada volk jantı olan japon arac ''JDM'' değildir.
JDM araçların tamamı ''Sağdan'' direksiyonludur..
şöyle örnekleyeyim;
nissan ın ürettiği SR20DET adlı motorun bir kaç farklı tip i vardır. bunlar ülkelere göre değişen emisyon kuralları gibi etkenlere göre ayarlanır.
Örneğin;
S14 şasi kodlu nissan 200sx de kullanılan SR20DET adlı motor japonyada 220 hp olarak satılmıştır
Japonya dışına satılan SR larda NVCS sistemi , fakat japonya pazarında satılmış , yani ''JDM'' olan SR20DET de ise HICAS sistemi vardır..
işte JDM ve USDM yada avrupa pazarı için üretilmiş olan farklılığa bir örnek.
bir örneği daha hondadan verebilirim. bu da B18C nin japonya pazarı için üretilmiş olanının japonya dışına satılanlardan 15 bg daha güçlü olması.. belki sebebi kendi ülkelerine kıyak geçmek yada başka sebepten dolayıdır o daha derin bir konu.
bu konuda daha hassas olalım lütfen. yukarıda yazdığım gibi, her kırmızı paspaslı EK civic type r değildir. her beyaz ,japon markalı araç da JDM değildir!!!!